Daniel Adams
  درباره ما   تماس با ما

سوالات رایج

خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارائه دهنده‌ سرویس رانژه شود.

تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.

مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با ۱۷# تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید. چنانچه از طرف مخابرات برای شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید. اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد: نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن. نویز بر روی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود. برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری بر روی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد و آن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data است) نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد. درباره‌ مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که بر روی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند.

اسپلیتر ابزاری‌ است برای جدا کردن voice و data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ است کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودمADSL . همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.) اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند. شکل زیر نمایان‌گر جای‌گیری صحیح مودم و اسپلیتر است.

متقاضی گرامی، در صورتیکه در این قسمت موفق به یافتن مرکز مخابرات خود نشدید، لطفا در ساعات ذیل با شماره 05132018 (واحد فروش ) تماس حاصل نمائید. شنبه تا پنجشنبه: از ساعت 08:00 – 23:00 جمعه و ایام تعطیل: از ساعت: 10:00 – 16:00

اکثر مودم‌ها را می‌توان به ۲ صورت تنظیم کرد pppoe و bridge چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی صبانت تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافی‌ست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ،default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد. اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیماتpppoe روی ویندوز انجام شود.

آیا جواب را پیدا نکرده اید؟ از ما بپرس.

ما معمولا ظرف دو روز کاری پاسخ می دهیم. سوالات رایج در این صفحه ظاهر می شود.