جستجو

مزایای Voip

مزایای ویپ

VOIP مقرون به صرفه ­ترین شیوه ارتباطی

هزینه سیستم تلفنی ویپ به شرط اتصال به اینترنت به صورت کاملا رایگان یا با نرخ مکالمه بسیار مقرون به صرفه­تری در مقایسه با دیگر روش­های ارتباطی محاسبه می­شود. سرویس­های ویپ این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد تا از تمامی تلفن های متصل شده به اینترنت خود استفاده کنید و از مکالمات نامحدود آن­ها که با قیمت بسیار مقرون به صرفه­تری در مقایسه با شارژ دقیقه­ای شرکت­های تلفنی عرضه می­شوند استفاده کنید. این ارائه­دهندگان خدمات، بسته­های متعددی برای کاربران خود ارائه می­دهند که شما می ­توانید هر کدام از آن­ها را متناسب با نیازهای تجاری، اندازه شرکت و بودجه خود تهیه و استفاده کنید. همان­طور که بسیاری از مشاغل و کسب­وکارها با استفاده از سیستم تلفنی VoIP توانسته­اند هزینه قبض تلفن خود را تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

سخت ­افزار و نرم ­افزار ارزان قیمت

در صورتی که می­خواهید از سیستم تلفنی ویپ یا voice over ip استفاده کنید اما نگران این هستید که تهیه سخت ­افزار و نرم­افزارهای آن هزینه زیادی داشته باشد، نگران نباشید. نصب و راه ­اندازی اکثریت قریب به اتفاق سیستم ­های تلفنی ویپ به هزینه بسیار کمی احتیاج دارند و بسیاری از آن­ها از قابلیت کار با تجهیزات موجود برخوردار هستند.

کسب­وکارهای کوچک برای درون­سازی و برون ­سازی بهتر ارتباطات خود می ­توانند از سیستم VOIP استفاده کنند.

زمانی که بحث از سخت افزارهای مورد نیاز برای نصب سیستم تلفنی ویپ به میان می­آید، شرکت­هایی که قصد استفاده از این سیستم، از طریق کامپیوتر را دارند باید وسایلی همچون یک کارت صدای فعال ( که معمولا از قبل بر روی سیستم­ها نصب می ­شود.)، هدست یا میکروفون و بلندگو را تهیه کنند. 

دیگر افراد و شرکت­ها نیز برای استفاده از این سیستم باید تلفن VOIP را تهیه و استفاده کنند. این تلفن­ها نیز به صورت معمول از قیمت مقرون به صرفه ­ای برخوردار هستند.

سرویس ویپ همزمان از چندین تماس پشتیبانی می­کند.

به صورت معمول یک خط تلفن عادی این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد تا هر بار با یک نفر تماس بگیرید و صحبت کنید. این در حالی است که سیستم تلفنی VoIP این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد تا به صورت همزمان تماس­های متعددی از جمله تماس­های گروهی و کنفرانسی برقرار کنید. این امر می ­تواند نقش مهمی در بهبود کسب ­وکار و مشاغل متعدد داشته باشد و باعث آسان­تر شدن همکاری مدیران، کارمندان و کارکنان یک شرکت با یکدیگر شود.

علاوه بر این بدین شیوه اتصال مشتری با بخش پشتیبانی شرکت خیلی سریع ­تر انجام می­شود و نگرانی، مشکلات و سوالات آن­ها خیلی سریع­تر رفع می­شود. در نتیجه در ذهن مشتری یک تجربه موفق از ارتباط با شرکت شما شکل می­گیرد و روابط تجاری شما با مشتریان تقویت می­شود.

برخورداری از سیستم پاسخگویی خودکار IVR یا منشی دیجیتالی

از دیگر امکانات و ویژگی­های سیستم تلفنی ویپ می­توان به برخورداری آن از سیستم پاسخگویی خودکار IVR اشاره کرد. سیستم IVR اولین چیزی است که مشتریان یک کسب ­وکار با آن مواجهه می­شوند. به عنوان مثال زمانی که شما با یک شرکت تماس می­گیرید و برای متصل شدن به بخش پشتیبانی، به شما توصیه می­شود که از منوی تلفن خود گزینه ۱ یا ۲ را انتخاب کنید، شما در حال استفاده از یک سیستم پاسخگوی خودکار هستید.

سیستم VOIP می­تواند تماس­گیرنده را به بخش یا به سمت یک شخص مناسب هدایت کند تا بتواند اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند. در زمان­های خارج از ساعات کاری نیز می­تواند تماس­گیرنده را به یک پست صوتی هدایت کند.

استفاده از فضای ابری برنامه­های موبایل و دسک­تاپ

 فناوری Hosted PBX  که از سرویس برنامه ­های موبایل و دسک­تاپ بر روی بستر COULD یا فضای ابری برنامه ­ها و اپلیکیشن­ها قابل دسترس است، یکی از برترین و نوین­ترین امکانات ارائه شده در سیستم تلفنی VoIP محسوب می­شود.

 با استفاده از این اپلیکیشن­ها و پنل­های وب این امکان در اختیار نیروهای یک سازمان قرار می­گیرد تا بتوانند به صورت دورکاری تمامی کارها و وظایف خود را انجام دهند. علاوه بر آن با مشتریان و همکاران خود در هر نقطه از دنیا در ارتباط باشند.

قابلیت ضبط مکالمات در سیستم VOIP

ضبط مکالمات تلفنی می­تواند نقش مهمی در تسریع روند آموزش و یادگیری کارمندان و کارکنان یک شرکت و مدیریت بهتر آن­ها داشته باشد. در هنگام انتخاب سیستم تلفنی ویپ بهتر است یک سیستم را انتخاب کنید که علاوه بر امکان ضبط صدا، فضای کافی برای ذخیره داده­ها را داشته باشد. این امر به شما کمک می­کند تا در صورت نیاز بتوانید از مکالمات ضبط شده خود برای بررسی یا آموزش کارمندان و کارکنان استفاده کنید.

کیفیت HD تماس

به صورت قطع می­توان گفت هیچ مسئله­ای بدتر از این نیست که از تماس ­گیرندگان بخواهید صحبت خود را مجددا تکرار کنند. استفاده از فناوری ویپ باعث افزایش کیفیت صدا در حین تماس می­شود. در واقع می­توان گفت فناوری VoIP می­تواند کیفیت تماس­های تلفنی را در برابر یک تماس تلفنی استاندارد تا دو برابر واضح ­تر و مشخص ­تر کند.

علاوه بر این در هنگام استفاده از این سیستم، می ­توان کیفیت صدای تماس­گیرنده را به وسیله هدست و تلفن­های ویپ که از قابلیت حذف صدا برخوردار هستند، افزایش داد.

توجه داشته باشید که این کیفیت صدا حتی در هنگام برقراری تماس ­های از راه دور نیز وجود دارد.

سیستم تلفنی ویپ از سیم­کشی مجزا بی­نیاز است.

تکنولوژی و فناوری ویپ برای برقراری ارتباطات تلفنی از بستر شبکه استفاده می­کند. به همین دلیل به هزینه­های مرتبط با کابل ­کشی (که در هنگام نصب تلفن­های مبتنی بر خطوط سیم انجام می ­شود) نیازی ندارد. علاوه بر این کاربر می­تواند سیستم تلفنی خود را در محل­های مختلف جا­به ­جا کند بدون اینکه نیازی به سیم ­کشی در مکان جدید داشته باشد.

 

نحوه کار سیستم تلفنی VOIP یا Voice over Internet Protocol   

مراحل و نحوه کار سیستم ارائه دهنده خدمات تلفنی VoIP را می­توان به صورت زیر در ۴ مرحله بیان کرد:

  • تلفن همراه و کامپیوتر شما در شبکه محلی (LAN) به روتر یا سوئیچ اتصال پیدا می ­کند.
  • در زمان وارد کردن شماره تلفن، تلفن اینترنتی یا IP تلفنی شما برای سیستم ارائه دهنده خدمات تلفنی ویپ، ارسال می­شود. به همین دلیل این سیستم با شما ارتباط برقرار می ­کند.
  • سرویس ارائه دهنده خدمات تلفنی ویپ با شما تماس می­گیرد و از طریق تلفن اینترنتی شما، بسته داده­را ارسال و دریافت می­کند.
  • سیگنال­های دیجیتالی توسط تلفن ویپ به صدای قابل شنیدن تبدیل می­شوند.

از طریق اینترنت پروتکل­های صوتی به صورت کامل بررسی می­شوند و در هر مکانی که اینترنت پهن باند داشته باشد، می­توان از سرویس خدمات تلفنی ویپ استفاده کرد.

راه اندازی و نصب آسان سیستم ویپ

یکی از دغدغه های اصلی کاربران هنگام استفاده از سیستم سانترال آنالوگ، نصب و راه اندازی این سیستم ها می باشد.

ویپ این مشکل را به سادگی حل نموده است زیرا در هنگام استفاده از آن می توانید به راحتی از طریق یک مرورگر مرتبط با شبکه از هر جایی تمامی تنظیمات دستگاه مرکز تلفن تحت شبکه را انجام دهید در حالی که در سیستم سانترال قدیمی حتما باید نرم افزار های خاص هر سیستم را نصب نموده یا اینکه از کد های مختلف و همچنین تلفن های قابل برنامه ریزی استفاده نمود.

منظور ما از سیستم سانترال مخابراتی یا سیستم سانترال قدیمی همان سانترال های آنالوگ هست که ارتباطات داخلی ها فقط بر روی کابل های مخابراتی امکان پذیر است. به عنوان مثال می توان سانترال ۸۲۴ پاناسونیک و سانترال های پرظرفیت سری TDA را جزو سانترال های آنالوگ دانست.

 

 

کاهش هزینه ها

مهم ترین مزیت ویپ را می توان کاهش هزینه های این سیستم دانست. در سیستم ویپ دیگر از کابل کشی های قدیمی سیستم سانترال آنالوگ خبری نیست و همین امر می تواند باعث صرفه جویی های بسیار زیاد کاربران در این زمینه شود.

علاوه بر این برقراری ارتباط در بستر شبکه می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه های تلفن افراد و سازمان ها شود.

توانایی ارتقا امکانات و توسعه پذیری

 سیستم های ویپ در صورت نیاز انعطاف پذیری بالایی برای برقرای ارتباطات مختلف دارند.در برخی از موارد مشاهده شده است که سازمان نیاز دارد تا از خطوط شهری بیشتر یا افزایش تعداد کاربران استفاده نماید.

در سیستم ویپ برای این کار راه حل مناسبی به نام Gateway  در نظر گرفته شده است.

در واقع شما اگر از این سیستم استفاده نمایید می توانید به راحتی با اضافه نمودن Gateway  خطوط آنالوگ شهری را به سیستم ویپ خود ارتباط دهید و همچنین از طریق همین تجهیزات می توانید تلفن های رومیزی و بیسیم آنالوگ را راه اندازی نمایید.

نکته مهم تر در استفاده از این Gateway  این است که سیستم ویپ هیچ گونه محدودیتی برای برند و تعداد Gateway  قابل استفاده ندارد.

قیمت تمام شده پایین تر در سیستم ویپ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از سیستم ویپ در واقع برای شما ارزان تر حساب می شود.

این موضوع به این دلیل است که ویپ امکانات مختلفی مانند صندوق صوتی، پاسخگویی خودکار، گزارشگیری و … را در اختیار کاربران قرار می دهد در حالی که برای استفاده از این امکانات در سیستم سانترال آنالوگ لازم است تا از امکانات سخت افزاری مختلفی بهره ببریم.

استفاده از تلفن های IP بسیار ساده می باشد

 

یکی دیگر از دلایل برتری ویپ به سیستم سانترال آنالوگ استفاده از تلفن های IP برای برقراری ارتباطات مختلف می باشد.

برای برقراری ارتباط از طریق ویپ لازم است تا از تلفن های IP که براساس استاندارد سیپ عمل می کنند استفاده نمود.

این تلفن ها دارای رابط کاربری بسیار ساده هستند و استفاده از آن ها برای برقراری ارتباطات مختلف کار پیچیده ای نمی باشد.

امکان جذابی به نام soft phone

یکی دیگر از امکانات جذابی که در سیستم ویپ وجود دارد و باعث برتری آن نسبت به سیستم سانترال قدیمی شده است را می توان امکانی به نام soft phone دانست.

soft phone همان طور که از نام آن پیداست یک تلفن نرم افزاری است که بر روی رایانه شخصی افراد در سازمان ها و شرکت های مختلف نصب می شود و امکانات یک تلفن سخت افزاری را برای آن ها فراهم می نماید.

با استفاده از این تلفن نرم افزاری می توان به راحتی با خطوط مختلف داخلی و یا شهری ارتباطات مختلف برقرار نمود.

کیفیت بالاتر در برقراری ارتباطات

یکی از مهم ترین عواملی که در جوامع امروزی باعث اهمیت نقش ویژه ی سیستم ویپ شده است، بالا بردن کیفیت ارتباطات می باشد.

به دلیل اینکه این سیستم از بستر شبکه برای برقراری ارتباط استفاده می کند و بستر شبکه نیز به راحتی و با کیفیت بالا داده های مختلف را منتقل می نماید می توان به راحتی به کیفیت بالای این سیستم پی برد.

در ویپ محدودیتی در انتخاب  برند ندارید

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سیستم ویپ را می توان به عدم محدودیت در به کارگیری امکانات مختلف برای نصب، راه اندازی و استفاده از این سیستم ها دانست.

در سیستم سانترال قدیمی بهتر است از وسایلی استفاده شود که با برند دستگاه سانترال یکسان باشند اما سیستم ویپ هیچ محدودیتی برای انتخاب برند تلفن همراه، سیستم های رایانه ای و … که قرار است به دستگاه متصل شوند، ندارد و به راحتی می توان از برند های مختلف در این سیستم استفاده نمود.

به عنوان مثال می توان تمامی تلفن های تحت شبکه ای که از پروتکل سیپ پشتیبانی کنند می توان استفاده کردو

 

نحوه کار سیستم تلفنی ویپ
سیستم تلفنی ویپ ویپ یا همان امکان برقراری ارتباط در بستر شبکه، سیستمی که در سال های اخیر باعث ایجاد تحولات زیادی در بحث ارتباطات مختلف شده است.سیستم ویپ منظور از ویپ یا سیستم ویپ، سانترال یا مرکز تلفنی هست که ارتباطات بین... بیشتر ...
راهکارهای سازمانی
مناطق تحت پوشش +ADSL2
فیلترها
Sort
display