جستجو

نحوه کار سیستم تلفنی ویپ

سیستم تلفنی ویپ

ویپ یا همان امکان برقراری ارتباط در بستر شبکه، سیستمی که در سال های اخیر باعث ایجاد تحولات زیادی در بحث ارتباطات مختلف شده است.سیستم ویپ

منظور از ویپ یا سیستم ویپ، سانترال یا مرکز تلفنی هست که ارتباطات بین مرکز تا داخلی ها بر روی شبکه انجام خواهد گرفت و داخلی ها می توانند بصورت نرم افزار یا سخت افزار بصورت کابل یا بیسیم با مرکز تلفن در ارتباط باشند.

در این حالت انتقال صدا بر روی شبکه خواهد بود.این سیستم به دلایل مختلف می تواند نسبت به سیستم سانترال آنالوگ مفید تر باشد.

به همین دلیل است که امروزه تقریباً تمامی شرکت ها و سازمان های مدرن از سیستم ویپ برای برقراری ارتباطات داخلی شهری خود استفاده می کنند.

استفاده از ویپ می تواند مزایای زیادی برای سازمان و شرکت ها داشته باشد اما با این وجود هنوز هستند برخی از افراد که نسبت به استفاده از این سیستم تردید دارند. اگر جز افرادی هستید که هنوز از سیستم ویپ استفاده نکرده اید با خواندن این مطلب قطعا برای این کار ترغیب خواهید شد.

معرفی IP-PBX (سیستم تلفنی ویپ)

مرکز تلفن مبتنی بر ویپ (IP-PBX)، به عنوان نسل جدید ارتباطات تلفنی در حال جایگزینی با سانترال‌های آنالوگ (PBX) مانند پاناسونیک است و در آینده‌ای نه چندان دور بطور کامل جایگزین آن خواهد شد. سرویس VoIP در بستر شبکه به شما این امکان را می‌دهد که با کامپیوتر شخصی، تلفن تحت شبکه، تلفن همراه یا تلفن عادی که به رابط ویپ متصل است، تماس تلفنی برقرار نمایید. همچنین بر روی شبکه وایرلس موجود در شرکت یا اماکن عمومی می‌توانید مکالمه تلفنی انجام دهید.

نحوه کار سیستم تلفنی ویپ

در سامانه تلفنی مبتنی بر ویپ، برقراری تماس تلفنی شما از طریق شبکه داخلی (LAN) و یا اینترنت صورت می‌گیرد. مرکز تلفن ویپ، کلیه قابلیت‌های سانترال‌های فعلی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و علاوه بر آن امکانات و سرویس‌های متنوع و بسیار گسترده‌ای را فراهم می‌کند. همانند مرکز تلفن سانترال، خطوط تلفنی مخابرات به دستگاه‌های IP-PBX متصل می‌شوند و به تعداد نامحدود خط داخلی می‌توان تعریف کرد. مسیر پاسخگویی به تماس ورودی توسط این مرکز برنامه‌ریزی می‌شود. این مسیر می‌تواند به خط داخلی، پخش صوت، صندوق صوتی، دستگاه فکس، صف تماس و نظایر این هدایت شود.

مرکز تلفن IP-PBX را می‌توان به صورت نرم‌افزاری نیز روی یک کامپیوتر نصب کرد یا این‌که از سخت‌افزارهایی که ویژه این کار طراحی شده‌اند استفاده کرد. نرم‌افزارهای مختلفی برای این منظور وجود دارد مانند استریسک، الستیکس، FreePBX ،FreeSWITCH ،3CX و ... . چون ارتباطات از طریق شبکه کامپیوتری‌ است، همه اجزای این سیستم تلفنی، مبتنی بر IP هستند یعنی هم مرکز تلفن و هم گوشی‌های تلفن‌ دارای IP هستند. به همین دلیل گوشی‌های تلفن ویپ را IP-Phone می‌نامند.

راهکارهای سازمانی
مناطق تحت پوشش +ADSL2
فیلترها
Sort
display